Komputery pomagają wyszukiwać nowotwory piersi
26 września 2006, 11:35Sprawdzanie mammogramów za pomocą specjalnych programów komputerowych może niezwykle przyspieszyć proces wyszukiwania chorych kobiet.
Kolendra na poprawę wzroku
5 stycznia 2007, 13:45Niewiele osób wie, że popularne zioło przyprawowe, kolendra, może pomóc cierpiącym z powodu pogorszenia wzroku.
HP Edgeline - drukarki nie na sprzedaż
24 kwietnia 2007, 06:30HP ogłosiło powstanie nowej linii drukarek dla biznesu o nazwie Edgeline. Co ciekawe, drukarki te są tak wydajne, że HP nie ma zamiaru ich sprzedawać. Będą jedynie wynajmowane.
Krytycy i masy mówią jednym głosem
31 sierpnia 2007, 10:08Od wieków masom czy pospólstwu (stosowana terminologia zależy od czasów) odmawia się dobrego gustu. Wbrew obiegowym opiniom okazuje się jednak, że przeciętni widzowie potrafią trafnie ocenić wartość filmu, a ich opinie nie rozbiegają się prawie z ocenami krytyków.
iPhone znowu złamany
12 lutego 2008, 16:50Nastoletni hacker George Hotz, znany jako Geohot, złamał zabezpieczenia najnowszego firmware’u iPhone’a. Nad ich pokonaniem od tygodni trudzili się liczni hackerzy. Teraz, dzięki Hotzowi, użytkownicy apple’owskiego telefonu będą mogli korzystać z niego w dowolnej sieci telefonicznej.
Wiek i rejon wpływają na jad
14 lipca 2008, 11:26Skład jadu węży tego samego gatunku, które zamieszkują różne rejony, nie jest taki sam. Trzeba to wziąć pod uwagę podczas przygotowywania odtrutek (antidotum).
Dżem spowalnia rozwój nowotworu
13 października 2008, 10:21Naukowcy z Institute of Food Research w Norwich odkryli, że dżemy i galaretki hamują proces rozprzestrzeniania się nowotworu. Składnikami, które odpowiadają za ten efekt, są pektyny.
Przełomowy ray-tracing
11 marca 2009, 11:13Niewielka firma Caustic Graphics z San Francisco, ogłosiła przełom w sprzętowej akceleracji ray-tracingu. Przedsiębiorstwo zapewnia, że jej technologia już teraz jest w stanie 20-krotnie przyspieszyć związane z nim obliczenia, a na początku 2010 roku osiągnie 200-krotne przyspieszenie.
Zmysłowe zestawienia
23 lipca 2009, 08:43Reklamując jedzenie, warto odwoływać się nie tylko do smaku, ale do wszystkich zmysłów. Spot będzie wtedy skuteczniejszy, a i sam produkt zyska przychylniejsze oceny (Journal of Consumer Research).
Pewność nie zawsze przekonuje
15 października 2009, 08:44Komunikat zachwalający jakiś produkt lub usługę nie zawsze ma większą siłę przekonywania, kiedy jego nadawca jest bardziej pewny siebie i swoich opinii. Czasem paradoksalnie lepiej sprawdza się lekko wątpiący i skromny ekspert lub przebojowy nowicjusz (Journal of Consumer Research).